فضای بسیاری از شهرهای ایران همزمان با «سالگرد مهسا ژینا امینی و آغاز اعتراضات زن، زندگی، آزادی» به شدت امنیتی شده

گزارش‌ها و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که فضای بسیاری از شهرهای ایران همزمان با «سالگرد مهسا ژینا امینی و آغاز اعتراضات زن، زندگی، آزادی» به شدت امنیتی شده و نیروهای یگان ویژه و نیروهای امنیتی و انتظامی در سطح بسیاری از خیابان‌ها و میادین شهرهای بزرگ به ویژه تهران و کرج مستقر شده‌اند.

همزمان گزارش‌های متعدد حاکی از اعزام و استقرار گسترده نیرو در شهرهای استان کردستان به ویژه شهر سقز، زادگاه و محل آرامگاه مهسا ژینا امینی است.

شبکه حقوق بشر کردستان گزارش داد که در آستانه اعتراضات و به دنبال «اعزام گسترده نیروی یگان ویژه فراجا و سپاه پاسداران به شهرهای ارومیه، بوکان، مهاباد، سقز، دیواندره، سنندج،‌ مریوان، کامیاران، جوانرود، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، ایلام و آبدانان»، فضای این شهرها به شدت نظامی‌امنیتی شده است.

ویدئوهای منتشر شده حاکی از فضای به شدت امنیتی در شهر سقز، زادگاه و محل آرامگاه مهسا ژینا امینی است. در یکی از این ویدیوها ده‌ها نیروی موتوری یگان ویژه مشاهده می‌شوند که در میدان زندان منتهی به آرامستان آیچی، محل آرامگاه مهسا امینی و شماری از معترضان کشته شده سقز، مستقر هستند.

گزارش‌ها و ویدئوهایی منتشر شده حاکی است که «نیروهای یگان ویژه و سپاه پاسداران» در سطح شهر سقز و در مناطقی چون میدان آزادی،میدان هلو، محله قوَخ و شهرک دانشگاه و دیگر مناطق این شهر مستقر شده‌اند.

ویدئوی دیگر از شهر سقز نیز استقرار ده‌ها نیروی یگان ویژه به همراه خودروهای ضد شورش و یگان‌های موتوری را در میدان قدس این شهر طی روز پنج‌شنبه نشان می‌دهد

دیدگاهتان را بنویسید