ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی سقوط کرد

ادامه جست‌وجوی بی‌نتیجه و پخش تصاویر «دعا» از تلویزیون جمهوری اسلامی

با گذشت حدود سه ساعت از انتشار نخستین گزارش‌ها درباره وقوع سانحه برای هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی، رسانه‌ها و مقام‌های جمهوری اسلامی می‌گویند هنوز محل سقوط احتمالی آن پیدا نشده است.

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، به شبکه خبر تلویزیون گفته است که «منطقه شدیدا مه‌آلود است» و به همین دلیل جست‌وجو برای یافتن هلی‌کوپتر حادثه‌دیده «به‌سختی» پیش می‌رود.

خبرگزاری ایرنا نیز از منطقه نزدیک به سانحه خبر داده است که «سخت‌گذر بودن محل و وجود مه غلیظ و بارندگی» باعث شده که گروه‌های تجسس و امداد نتوانند هلی‌کوپتر را پیدا کنند.

برخی گزارش‌ها نیز حاکی است با تاریک شدن هوا، روند جست‌وجو دشوارتر خواهد شد.

از سوی دیگر، شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی حکومتی ایران از ساعتی پیش تصاویر زنده‌ای از حضور تعدادی از شهروندان در اماکن مذهبی شیعیان در مشهد، قم، ری و شیراز را پخش می‌کنند که به گفته این رسانه‌ها محل برگزاری «مراسم دعا» است.

آخرین تصویر منتشر شده از بالگرد ابراهیم رئیسی پیش از حادثهthumbnailاین آخرین تصویری است که از هلی‌‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی پیش از حادثه امروز منتشر شده است.

به گزارش ایرنا، این تصویر هلی‌کوپتر حامل رئیسی و همراهانش را در پایان افتتاح سد «قیزقلعه‌سی» نشان می‌دهد.

صفحه اینستاگرام رئیسی: برای سلامتی رئیس جمهور صلوات نذر کنید

صفحه ابراهیم رئیسی در اینستاگرام با انتشار تصویری در استوری، از مردم خواسته با نذر صلوات برای سلامتی او دعا کنند.thumbnail

افزایش قیمت ارز؛ دلار به مرز ۶۰ هزار تومان رسید

در حالی‌که در روزهای اخیر قیمت ارز در بازارهای ایران روند نزولی داشت، بعد از انتشار اخبار سانجه برای هلی‌کوپتر حامل رئیسی، قیمت ارز به سرعت افزایش یافت و تا این لحظه به مرز ۶۰ هزار تومان رسیده است

thumbnail

«جلسه دولت تعطیل و ستاد بحران تشکیل شده است»

حساب روزنامه شرق در شبکه اجتماعی ایکس به نقل از «برخی منابع» نوشت که «جلسه دولت تعطیل و ستاد بحران تشکیل شده است.»

با این حال، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی، با اعلام این که جلسه هیئت دولت امروز «برگزار شد»، گفته که معاون اجرایی رئیس جمهور و برخی اعضای هیئت دولت «عازم تبریز شدند.»

مقام ایرانی به رویترز: وضعیت «بسیار نگران‌کننده» است

خبرگزاری رویترز به نقل از یک «مقام ایرانی» اعلام کرد که جان رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران در پی سقوط هلی‌کوپتر در خطر است.

این مقام در ادامه به رویترز گفته است:‌ «ما هنوز امیدواریم، اما اخبار و اطلاعاتی که از محل سقوط به دست می‌آید بسیار نگران‌کننده است.»

مقام‌های رسمی در ایران می‌گویند گروه‌های جست‌وجو هنوز نتوانسته‌اند هلی‌کوپتر سقوط کرده حامل ابراهیم رئیسی و همراهانش در استان آذربایجان شرقی را به دلیل بدی آب و هوا و صعب‌العبور بودن منطقه بیابند.

آمریکا: به دقت در حال رصد اخبار هستیم

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اخبار مربوط به وضعیت نامعلوم هلیکوپتر رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران گفت که «به‌دقت در حال رصد» این خبر هستند.

او افزود: «فعلا حرف بیشتری برای گفتن نداریم.»

اعزام «پهپاد و سگ‌های زنده‌یاب» به محل سانحه بالگرد ابراهیم رئیسی

صادق محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران به خبرگزاری ایلنا گفت از«چهار استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان» تیم‌های امداد و نجات همراه با «سگ‌های زنده یاب و پهپاد» به محل اعزام شده‌اند.

برخی اعضای هیئت دولت رئیسی به تبریز رفتند

سخنگوی دولت ابراهیم رئیسی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت که بعد از برگزاری جلسه هیئت دولت در روز یکشنبه و بررسی گزارش‌ها درباره سانحه، تعدادی از اعضای کابینه راهی تبریز شدند.

علی بهادری جهرمی گفته است معاون اول رئیس‌جمهور همراه با «بخشی از اعضای دولت» تهران را ترک کردند و به تبریز رفتند.

هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی، به گزارش رسانه‌های ایران در جنگل «دیزمار» و در نزدیکی ورزقان در استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

اعزام «هشت آمبولانس» و جست‌وجوی «زمینی» محل سانحه

سخنگوی اورژانس ایران می‌گوید به دلیل «مه شدید» امکان امداد هوایی در محل وقوع سانحه برای هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی وجود ندارد.

بابک یکتاپرست به خبرگزاری ایرنا گفت که یک هلی‌کوپتر اورژانس برای امدادرسانی اعزام شده بود که به دلیل مه شدید نتوانست در منطقه فرود بیاید و مجبور به بازگشت شد.

به گفته او، هشت دستگاه آمبولانس به ورزقان، محل وقوع حادثه، اعزام شده و امدادگران اورژانس به صورت زمینی در حال جست‌و‌جو و یافتن محل حادثه هستند.

همچنین وزیر کشور ایران با اشاره به وضعیت آب و هوایی ابراز امیدواری کرد امدادگران «به‌سرعت به محل حادثه برسند.»

دیدگاهتان را بنویسید