ارتش اسرائیل خواستار تخلیه فوری مناطقی از غزه شد

ارتش اسرائیل، صبح شنبه یازدهم آذر از ساکنان محله‌های «جبالیا»، «شجاعیه»، «زیتون» و «شهر قدیمی» در غزه خواست، هر چه سریعتر منازل خود را تخلیه و ترک کنند.

افیخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل، در رسانه اجتماعی «ایکس» نوشت: «منازل خود را هر چه سریعتر تخلیه کنید و از محورهای «حیفا» و «خلیل وزیر» به مراکز پناه و مدارس معروف در حی «الدراج»، «تفاح» و غرب غزه منتقل شوید.»

ادرعی اشاره کرد که ارتش اسرائیل عملیات نظامی علیه حماس و سایر گروه‌های فلسطینی را با شدت از سر گرفته است.

در همین حال، گردان‌های «القدس» وابسته به حماس، اعلام کرد، درگیری‌های شدیدی از صبح امروز با نیروهای اسرائیلی در محله «حی رضوان»، شمال و جنوب غزه ادامه دارد.

همچنین اعلام کرد، گردان‌های «القدس» شهرک‌ها، اماکن و پایگاه‌های نظامی اسرائیل را مورد حملات شدید موشکی قرار داده است.

اسرائیل امروز، پس یک از هفته آتش‌بس با حماس، اهدافی در غزه را بمباران کرد و نگرانی جان باختن قربانیان بیشتری از غیرنظامیان را افزایش داده است.

ارتش اسرائیل روز جمعه با انتشار نقشه نوار غزه، اماکن مختلفی را مشخص کرد تا ساکنان غزه در فرصتی دیگر آن‌ها را تخلیه کنند و اشاره کرد که شرق خان‌یونس «منطقه جنگی خطرناک» است.

ادرعی گفت: «در آماده‌سازی برای مرحله بعدی جنگ، ارتش اسرائیل نقشه مناطق (بلوک‌ها) تخلیه در نوار غزه را منتشر خواهد کرد.»

او توضیح داد که تقسیم نوار غزه به مناطق، بر حسب محله‌های مشهور صورت گرفته است. تا در وقت درخواست تخلیه، ساکنان غزه اجازه رفتن داشته باشند و این بخاطر سلامت جان ساکنان غزه است.

ادرعی توضیح داد که تقسیم نوار غزه به مناطق، بر حسب محله‌های مشهور صورت گرفته است. تا در وقت درخواست تخلیه، ساکنان غزه با امنیت کامل آنجا را ترک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید