جریمه سنگین مالی نمونه‌ای از پافشاری حکومت بر حجاب اجباری؛ پلمب طاقچه بدون دستور قضایی

ایران اینترنشنال: با گذشت چند روز از انتشار متن جدید لایحه «عفاف و حجاب»، نمایندگان مجلس و اعضای دولت می‌گویند جریمه‌های مالی پیش‌بینی شده در آن قرار است به اندازه کافی بازدارنده باشند. از سوی دیگر قوه قضاییه تعطیلی و پلمب «طاقچه» را به دلیل «بی‌حجابی» کارمندان، بدون دستور قضایی و خودسرانه دانست.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه، روز سه‌شنبه دهم مرداد به سوال خبرنگاران درباره پلمب و توقیف فعالیت پلتفرم‌هایی مانند دیجی‌کالا و طاقچه و اینکه آیا این برخوردها با تایید و مجوز قوه قضاییه انجام گرفته است، پاسخ داد.

پلمب پلتفرم‌های متخلف بدون اطلاع و دستور از سوی قوه قضاییه بود

ستایشی گفت: «اخیرا چند سکوی داخلی در اقدامی نامناسب و خلاف قانون دست به انتشار تصاویری زدند که مورد نکوهش جامعه و خلاف فرهنگ بومی ما بود و پرونده قضایی برای این سکوها در واحدهای قضایی مربوطه در قوه قضاییه تشکیل شده است.»

او در ادامه خاطرنشان کرد: «البته باید به اطلاع برسانم که پلمب یا توقیف‌هایی که در این زمینه صورت پذیرفته است بدون اطلاع و صدور دستور مربوطه از سوی قوه قضاییه بوده و ما تاکنون چنین دستوری مبنی بر پلمب اماکن یا واحدهای متخلف صادر نکرده‌ایم.»

«کشف حجاب» جرم درجه هشت محسوب می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده‌هایی با موضوع «کشف حجاب» نیز گفت: «در خصوص حجاب و عفاف بر اساس مقررات فعلی با رعایت مقررات ماده چهار قانون کاهش مجازات حبس، مقررات اعمال می‌شود. این جرم مستقیم در دادگاه در مجتمع ارشاد رسیدگی می‌شود و جرم درجه هشت محسوب می‌شود.»

دیدگاهتان را بنویسید